0182-640999 info@humandata.nl

Wake-up Call

ISDN, ADSL, VoIP, UMTS, GSM en GPRS. Maar ook IVR, hunt groups, extensiebellen
en ga zo maar door. Duizelt het u ook als het om telecommunicatie gaat?
Veel bedrijven zijn door de vele bomen het zicht op het bos allang kwijtgeraakt.

Juist vanwege de veelheid van technologieën en de snelheid waarmee deze elkaar opvolgen, stellen veel MKB-bedrijven investeringen in een nieuw telecomsysteem uit. Dat is weliswaar deels begrijpelijk maar niet verstandig want u laat hoogstwaarschijnlijk veel geld en mogelijkheden liggen.

 

Einde ISDN in zicht

 

Belt u nog steeds vast via een traditionele ISDN- of ADSL-lijn? Dan loopt u het risico tot 75% teveel te betalen op uw abonnement. Dat is serieus geld! KPN gaat u eind van dit jaar in zekere zin een handje helpen want dan stopt de telecomreus met vaste telefonie via ISDN. Vanaf dat moment zal VoIP, of IP-telefonie, zo goed als zeker een verdere vlucht gaan nemen en, naar onze overtuiging, de standaard worden. Gek is dat niet, want bellen via internet heeft vrijwel alleen maar voordelen. Het is naast veel goedkoper vooral flexibeler dan traditioneel bellen. Je bent als bedrijf bijvoorbeeld niet meer ‘in gesprek’, omdat met VoIP meerdere gesprekken tegelijk kunnen worden gevoerd. Het is locatie-onafhankelijk dus als je verhuist neem je automatisch je oude nummer(s) mee. En omdat het vaste nummer aan een IP-adres gekoppeld kan worden, ben je ook thuis via je interne nummer bereikbaar. Hadden we het koppelen aan uw CRM al genoemd? Maar het wordt nog mooier, dus blijft u vooral nog even ‘hangen’.

 

Smartphone wordt telefooncentrale

 

VoIP leent zich namelijk bij uitstek voor vast-mobiel integratie. Om het simpel te houden komt dit erop neer dat medewerkers met hun smartphone over de functionaliteiten van een vast toestel beschikken. Denk aan groepsgesprekken, doorschakelen, doorverbinden, een gesprek opnemen, wachtrij- en wachtmuziek instellen en het bekijken, en begrenzen, van inkomende en uitgaande telefoongesprekken. In feite krijg je een complete telefooncentrale in één hand! Dat geeft het woord smartphone een geheel nieuwe dimensie. De vraag ‘Mag ik zijn of haar mobiele nummer’ heeft ook zijn langste tijd gehad aangezien uw medewerkers voortaan onder één nummer bereikbaar zijn. Dit betekent een enorme verbetering van het contact met klanten en collega’s. Door de integratie vervallen bovendien de kosten tussen uw vaste en mobiele telefonie, inclusief die tussen verschillende vestigingen. En dat allemaal op slechts één factuur, waar uw administratieve collega’s extra blij van worden.

 

Wilt u meer weten over VoIP of over onze andere diensten zoals systeembeheer, Hosted Exchange en onze verhuuradministratiesoftware IVAS? Neem dan contact op

Share This

Share this post with your friends!